Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Σχετικά με τις απολύσεις στη VINCI και τους δρόμους που (δεν) κατασκευάζουν αλλά θέλουν να τους πληρώνουμε!‏

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
Παναγοπούλα 28/02/2011   
Αρ. Πρωτοκόλλου 039       

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 24 Φλεβάρη «συμφιλιωτική σύσκεψη» σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν. 1876/90 παρουσία του υφυπουργού Βασίλη Κεγκέρογλου στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με αντικείμενο συζήτησης: «Απολύσεις εργαζομένων».
Στην συνάντηση ήταν παρόντες το Δ.Σ. του Σωματείου μας, ο Πρόεδρος και η Γ.Γ. του Εργατικού Κέντρου Πάτρας, ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αιγίου, μέλος της Διοίκησης της ΓΣΕΕ, εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Μετάλλου, εκπρόσωπος του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών και οι βουλευτές Αχαΐας: N. Τσούκαλης (Δημ. Αριστερά), Κων. Σπηλιόπουλος (ΠΑΣΟΚ), Αθαν. Παπαδόπουλος (ΠΑΣΟΚ), Μαρ. Κυριακοπούλου (ΠΑΣΟΚ). Στην συνάντηση ήταν παρόντες εκπρόσωποι της VINCI και της «Ολυμπία Οδός».
Από την πλευρά μας και των υπόλοιπων συνδικαλιστών τονίστηκε πως οι απολύσεις είναι παράνομες και καταχρηστικές, παραβιάζουν ακόμα και αυτό το όριο του 5% που προβλέπει ο νόμος, αλλά και αδικαιολόγητες γιατί το έργο δεν τελείωσε αλλά σταματά με ευθύνη της εταιρείας που εκβιάζει με αυτό τον τρόπο για μεγαλύτερα κέρδη.
Από την πλευρά της η εργοδοσία αλλά και οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας δήλωσαν πως δεν υπάρχουν τα λεφτά για να συνεχιστεί το έργο και είναι αναγκασμένοι να συνεχιστούν οι απολύσεις (70 έως σήμερα και 55 για το μήνα Μάρτη).Δήλωσαν ακόμη πως αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα απολυθούν όλοι και θα παγώσουν τα έργα. Βέβαια όπως όλοι είπαν, τα διόδια για όσο καιρό παγώσουν τα έργα θα συνεχίσουν να εισπράττονται κανονικά.
Είπαν ακόμη πως αν δεν τους επιστραφεί ο ΦΠΑ που τον υπολογίζουν σε 50 εκατομμύρια ευρώ και αν δεν καλύψει το κράτος την χρηματοδότηση των τραπεζών που έχει σταματήσει από το Νοέμβριο του 2010, δεν έχουν τα χρήματα για να συνεχίσουν!
Από την πλευρά μας τονίστηκε πως είναι ιδιαίτερα προκλητικό να απολύονται συνάδελφοι μας οδηγοί, την ώρα που εργάζονται παράνομα στα τούνελ............
φορτηγά ιδιωτικής χρήσης, να εντατικοποιούνται οι ρυθμοί σε απίστευτο βαθμό και να μην συνεχίζεται κανονικά το έργο.
Παρά την πίεση που άσκησε και ο υφυπουργός για σταμάτημα των απολύσεων για όση διάρκεια θα συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις του κράτους με την κοινοπραξία και για απασχόληση των εργαζομένων στο εξωτερικό κομμάτι πλην των τούνελ,  οι εκπρόσωποι της VINCI, αρνήθηκαν προκλητικά να σταματήσουν τις απολύσεις.

 Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε συνάντηση και στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων  με τον υφυπουργό κ. Μαγριώτη και τον Γ.Γ. Συγχρηματοδοτούμενων έργων κ. Λαμπρόπουλο.
Από την μεριά μας τονίστηκε ο ωμός εκβιασμός της κοινοπραξίας και της VINCI που απολύουν χωρίς λόγο και αιτία συναδέλφους, αλλά και η πρόθεση τους να παγώσουν τα έργα.
Ο Υφυπουργός τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:                                             
1ον Το κράτος δεν οφείλει ούτε ευρώ στις εταιρείες.
2ον Η επιστροφή ΦΠΑ είναι της τάξης των 25 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, έχει δρομολογηθεί και δεν θα επαναληφθεί κάποια ανάλογη καθυστέρηση στο παρελθόν.
3ον Οι απαλλοτριώσεις έχουν φτάσει στο 60% και υπάρχουν τα γήπεδα για να συνεχιστούν κανονικά οι εργασίες.
4ον Όσοι δεν πληρώνουν διόδια εγκληματούν εις βάρος του κράτους και δεν θα μπορέσουν να υπάρξουν έργα στην χώρα αν συνεχιστεί αυτό.
5ον Υπάρχει πρόθεση του υπουργείου για μείωση των διοδίων στην Πατρών-Κορίνθου στα διόδια του Ρίου.
6ον Πρόκειται για εκβιασμό των κατασκευαστών που οφείλουν να απευθυνθούν στις τράπεζες και όχι προς το Υπουργείο για το πάγωμα της χρηματοδότησης. 
Συμπέρασμα:
Οι κατασκευαστές εκβιάζουν απολύοντας εργαζόμενους. Δηλώνουν ανίκανοι να χρηματοδοτήσουν το έργο γιατί δεν υπάρχουν λεφτά(….)
Οι τράπεζες συμμαχώντας με τους κατασκευαστές παγώνουν τη χρηματοδότηση γιατί τα επιτόκια έχουν ανέβει και θεωρούν το έργο επισφαλές(….)
Τα διόδια που αυξήθηκαν 180% σε τρία χρόνια εισπράττονται από το 2007 και θα συνεχίσουν να εισπράττονται ακόμα και αν παγώσουν τα έργα(….)
Κανείς δεν ξέρει πόσα έχουν εισπράξει, πόσο έργο έχουν κατασκευάσει, και πόσα θα εισπράξουν ακόμα(….)
Το κράτος που απλόχερα χαρίζει δις στις τράπεζες δείχνει ανίκανο και απρόθυμο να τις πιέσει(….)
Και συ συνάδελφε που χρωστάς στις τράπεζες δάνεια και κάρτες, συνέχισε να πληρώνεις διόδια για να υπάρξουν έργα στην Ελλάδα στο μέλλον, γιατί προς το παρών σε πετάν στο δρόμο.
Αυτοί που αφού πρώτα σε εκμεταλλεύτηκαν, σε χρησιμοποίησαν σαν «ελαστικό» εργαζόμενο σε 2 και 3 ειδικότητες τώρα τους κοστίζεις πολύ.
Σε λίγους μήνες που θα ξανά ξεπαγώσουν τα έργα θα σου ζητήσουν να επιστρέψεις με ατομικές συμβάσεις και μισθούς πείνας.
Γιατί για όλους αυτούς είμαστε απλώς δείκτες. Και τα κέρδη τους είναι πάνω από την ίδια μας την ζωή και την αξιοπρέπεια.
Θα τους αφήσουμε να το κάνουν?

Για την Διοίκηση
Ο Πρόεδρος                                                                            Ο Γενικός Γ.       
Τσελεπής Θεόδωρος                                                             Λυμπέρης Γιώργος
Ηλεκτροσυγκολλητής                                                             Μηχανοτεχνίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

O anixtypos.blogspot.com ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.