Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

Οριστικοποιείται το ρήγμα Π. Παπαγιαβή - Γ. Δημαρά

Αυστηρή κριτική στο δήμαρχο Πατρέων, Γιάννη Δημαρά ασκεί για μια ακόμη φορά, ο δημοτικός του σύμβουλος και υποψήφιος βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ το 2009, Παναγιώτης Παπαγιαβής.
Μετά την πρώτη σύγκρουση με τον κ. Δημαρά, για τον ορισμό μη αιρετών σε Νομικά Πρόσωπα του Δήμου, η οποία τον οδήγησε μακριά από τις συνεδριάσεις της παράταξης και του Δημοτικού Συμβουλίου, ο κ. Ππαγιαβής επανέρχεται για το θέμα του "Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης" και κατακεραυνώνει τον κ. Δημαρά, αποδίδοντάς του λάθος πολιτικό χειρισμό και εγωιστική στάση στο εν λόγω θέμα, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει εκλογή προσώπου.

Μετά και από αυτή την εξέλιξη, θα πρέπει να θεωρείται οριστική η ρήξη μεταξύ των δύο ανδρών, ενώ, όπως λέγεται στους κύκλους των δημοτικών παραγόντων, ο κ. Παπαγιαβής δεν πρέπει να είναι μόνος του, αλλά εμφανίζεται "μπροστάρης" και άλλων δυσαρεστημένων της παράταξης.
Ολόκληρη η δήλωση - τοποθέτση του κ. Παπαγιαβή έχει ως εξής:«Στο νέο αυτοδιοικητικό χάρτη της Χώρας, "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ", ο νομοθέτης προέβλεψε κάποιες μορφές ελέγχου της Δημοτικής Αρχής όπως: 1) την υποχρεωτική παροχή εγγράφων στους δημοτικούς συμβούλους, όταν ζητηθούν, εντός μηνός (παρ. 69), 2) την υποχρεωτική απάντηση Δημάρχου-Αντιδημάρχου σε ερωτήματα Δημοτικού Συμβούλου (παρ. 61) και 3) και σημαντικότερη τον θεσμό του "Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης" (παρ. 77).
Για το Συμπαραστάτη του Δημότη ακούστηκαν θετικά και εγκωμιαστικά σχόλια και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που καταψήφισαν τον "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ". Μάλιστα ο Νομοθέτης ορίζει εκτενώς και ακριβώς τα καθήκοντά του. Επιλεκτικά αντιγράφω: "....δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγομένων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του Δήμου..... διαμεσολαβεί να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικώς εντός μηνός". Επίσης "...ο Συμπαραστάτης συντάσσει ετήσια έκθεση... μπορεί ακόμα να προβαίνει σε διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της Δημοτικής Διοίκησης... επ' ευκαιρία προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ΙΔΙΟΣ ΕΝΤΟΠΙΖΕΙ". "Η έκθεση και οι ειδικές προτάσεις  αναρτώνται υποχρεωτικά στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του Δήμου", άρα είναι σε επίγνωση όλων των δημοτών.
Για να εξασφαλίσει μάλιστα ο Νομοθέτης την υπέρβαση και την αποδοχή του Προσώπου, απαιτεί, αυστηρά και μόνο, την εκλογή του  με τα 2/3 των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου. Δηλαδή ωθεί τις δημοτικές παρατάξεις να συνομιλήσουν, να συνδιαλλαγούν και να συμφωνήσουν (συνολικά ή μερικά) σε ένα κοινό αποδεκτά Πρόσωπο για να ασκήσει τα υψηλά καθήκοντά του.
Μέσα σε ένα δημαρχοκεντρικό σύστημα Αυτοδιοίκησης που υπήρχε, και που συντηρεί ο "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ", τα τρία προαναφερθέντα άρθρα μαζί με την υποχρεωτική ανάρτηση αποφάσεων Δημάρχου και οργάνων του Δήμου στο διαδίκτυο, είναι τα πρώτα αποφασιστικά δείγματα για την διαφάνεια και την προστασία του Δημότη απο την κακοδιοίκηση. Διότι είναι γνωστό ότι επι σειρά ετών ο κ. Λέανδρος Ρακιντζής, ως προϊστάμενος των Ελεγκών Δημοσίας Διοίκησης, στην ετήσια έκθεση που παραδίδει στο Κοινοβούλιο και στον Πρωθυπουργό στην πρώτη θέση έχει πάντα τους Ο.Τ.Α. (Δήμους και πρώην Νομαρχίες) ως κέντρα αυθαιρεσίας, κακοδιαχείρισης, σπατάλης και λοιπών μορφών κακοδιοίκησης που χαρακτηρίζουν την κακή πλευρά του Δημοσίου. Ο δε Πολίτης σαν μέσο αμύνης είχε μέχρι τώρα την προσφυγή στη Δικαιοσύνη (όπου χρειαζόταν πολύχρονη υπομονή και χρήματα) ή την όποια ευαισθησία του Άρχοντα στις ενοχλήσεις των μέσων μαζικής επικοινωνίας (έντυπων και ηλεκτονικών).
Ο θεσμός του "Συμπαραστάτη" και η λειτουργία του σε μια ευνοούμενη δημοκρατική κοινωνία πρέπει να είναι το πρώτο μέλημα των αιρετών Δημάρχων. Για να προστατεύεται ο πολίτης απο τυχόν λάθη και πιθανή κακοδιοίκηση, αλλά και ο ίδιος ο Δήμαρχος από την κακοήθεια τρίτων.
Ο τρόπος, όμως, που επέλεξε ο κ. Δήμαρχος για να επανδρώσει το θεσμό. σαφώς οδηγούσε εκ των προτέρων, σε ΜΗ ΕΚΛΟΓΗ προσώπου. Ενώ όφειλε να έρθει σε επαφή με τις υπόλοιπες Δημοτικές Παρατάξεις για να συμφωνήσουν για κάποιο κοινό πρόσωπο εμπιστοσύνης, αντίθετα, ανέδειξε το μέγιστο αυτό θέμα ως ζήτημα εσωπαραταξιακής εκλογής!!! Είναι προφανές ότι καμία Δημοτική Παράταξη χωρίς να έχει ερωτηθεί-συζητήσει δεν θα φήφιζε τον υποψήφιο της Δημοτικής Αρχής σε τέτοια ευαίσθητη και ελεγκτική θέση. Είναι ανεξήγητη η επίκληση και "η ευαισθησία" περί "δημοκρατικών διαδικασιών", όταν μάλιστα σε άλλες περιπτώσεις ορισμού προσώπων σε διοικητικές θέσεις, οι ανακοινώσεις των ονομάτων γίνονταν χωρίς να γνωρίζει τίποτα η δημοτική ομάδα.
Συζήτηση-σύσκεψη για τα θέματα του Δήμου γίνεται και θα γίνεται με όλη την αντιπολίτευση, και μάλιστα με τη μείζονα, και προκύπτει συμφωνία (Νομικά Πρόσωπα) ή διαφωνία (Ξερόλακκα). Και όμως, για αυτό το θεσμικό ζήτημα που απαιτεί συναίνεση επικράτησε μονολιθική λογική και τακτική.
Δεν μπορώ να δεχτώ ότι δεν υπάρχουν πρόσωπα μέσα στο Δήμο Πατρέων των 250.000 κατοίκων, με Πανεπιστήμιο, με πολιτική παράδοση, να υπηρετήσουν το θεσμό του Συμπαραστάτη του Δημάρχου ικανά, αποτελεσματικά και δίκαια.
Δυστυχώς, ο Δήμαρχός μας ακολούθησε τη λογική που επικράτησε σε πολλούς Δήμους της Χώρας: "σιγά μη βάλω κάποιον πάνω απο κεφάλι μου για να με ελέγχει", τορπιλλίζοντας ένα θεσμό με μεγάλη χρησιμότητα στη Δημόσια Διοίκηση»
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

O anixtypos.blogspot.com ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.